reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Lenka Abelovská

Lenka Abelovská

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Popri tom, ako som si rozširovala obzory, snažila sa občas čo-to spracovať do publikovateľnej formy a podeliť sa tu o to s každým, kto má záujem."O mne":Tento blog nemal byť o mne. Keby niekto veľmi chcel, mohol by si ma vygúgliť.(Ale pozor; mám menovkyňu. Ja som tá, čo maturovala na bilingválnej Metodke, vyštudovala biochémiu a zopár rokov strávila na Katedre biochémie PriF UK v Bratislave.)Novšie články odo mňa budete, dúfam, nachádzať tu: http://projektn.sk/autor/lenka-abelovska. Zoznam autorových rubrík:  Zaujímavosti z bioviedO rozhovoroch, ktoré liečiaO (ne)fungovaní mozguVeda v kontexte spoločnostiRozhovory s mladými vedcamiO snahách zmeniť svetRacionálna výživaJazykové okienkoSúkromnéNezaradené

reklama

Racionálna výživa

Ako sa neutopiť v záplave mediálnych nezmyslov o (ne)zdravej strave

Lenka Abelovská

Ako sa neutopiť v záplave mediálnych nezmyslov o (ne)zdravej strave

Zvyšovanie nárokov na trvanlivosť potravy, jej odolnosť pri distribúcii a skladovaní, no postupne aj konkurenčný boj o zákazníkov zameraný na ich baživosť, estetické nároky, a nie fyziologické potreby, sa popri ekologickej záťaži obalmi odzrkadlili minimálne tiež v náraste počtu chemických látok, ktoré sa do potravín pridávajú. Podobne ako v toľkých iných prípadoch, aj tu prax predbehla dôkladné experimentálne overenie bezpečnosti. Ktovie, či raz budú ľudia spomínať na niektoré dnešné potravinárske zvyklosti s podobnými pocitmi, aké v nás evokuje pridávanie rádioaktívnych zlúčenín napríklad do pleťových krémov či zmrzliny začiatkom 20. storočia, keď im boli prisudzované omladzujúce a rozjasňujúce účinky. Avšak, tak ako v množstve iných oblastí, vďaka rozmachu internetu je už dnes značne silným príval odborných i laických upozornení na nehoráznu situáciu aj v stravovaní našej "vyspelej" časti sveta. Snažím sa zbežne sledovať tento typ informácií a popri pohoršení z výrobcov a legislatívy vo mne stúpa znepokojenie z informačného chaosu, ktorý okolo tejto problematiky vnikol. Ako sa zorientovať, komu veriť?

  • 1. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 142x
  • 8
Trans tuky – dobre utajovaní zabijaci

Lenka Abelovská

Trans tuky – dobre utajovaní zabijaci

Neviem, čo všetko obvykle zahŕňa takzvaný kultúrny šok. Patrí podeň aj zhrozenie z toho, ako sme žili doposiaľ? (Akokoľvek táto otázka nabáda k hlbokej existenciálnej úvahe, pokúsim sa ostať pri pôvodnom pisateľskom zámere ;-) .) Keď som si pri prvom nákupe v supermarkete na "cudzom" kontinente myslela, že najšokujúcejšie pre mňa ostanú vysoké ceny, bol to smiešny omyl. Zakrátko som totiž začala na orientáciu v širočiznom sortimente využívať miestny spôsob uvádzania zloženia potravín na obaloch, a až vtedy sa mi odhalili znepokojujúce, netušené informácie...

  • 12. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 071x
  • 12
reklama
SkryťZatvoriť reklamu